måndag, februari 20, 2012

Blygsamt, snyggt och spännande


Det blev en blygsam shopping för mig på Syfestivalen. Har jag blivit blasé? Less? Inget kändes nödvändigt. Jo, jag hade gärna köpt ett snyggt klänningsmönster, men det föll på att jag inte kommer att hinna sy någon klänning på ett tag och att om jag gör det vill jag försöka göra det med hjälp av min bok. En sak var jag i alla fall tvungen att ha, som jag suktat efter länge: en ott-lite dagsljuslampa. Den har hjälpt mig fotografera de första två bilderna här i inlägget, grymt bra ljus! Jag måste bara hitta en bra arbetslampa med stor sockel nu, just nu sitter den i en taklampa i nedervåningen. 
Sticka var generösa på årsmötet: två härliga nystan Rauma Finull-garn ihop med första delen på en mysteriestickning (vantar, av Eva-Lotta) var belöningen om man fyllde i en enkät. 
De två ulliga nystanen köpte jag hos Liene. Det var bra att få se hennes garner live, så mycket fint i bra kvalitet! Där hade jag kunnat handla en del, men nu blev det bara de här två kidmohair-nystanen som jag tänkte ha i en stickning men inte kunde avgöra vilken färg som blir bäst. Väl hemma insåg jag att det blir fel med det garnet jag tänkt i alla fall, så nu får jag se vad det blir av de små ullbollarna.
Ok, nog om Syfestivalen. Jag har länge tänkt blogga de här godbitarna, de bästa stickmarkörerna jag vet (de runda är mina favoriter)! Tillverkade av Janette och finns nu att köpa hos Tummelisa
Jag har börjat med en ny teststickning, som jag tror kan bli hur fin som helst. Jag stickar den, efter massor av funderande och provlappande, i Drops Silketweed som jag fått av Helena i julklapp för några år sen. Äntligen hittar jag det perfekta mönstret till det här garnet! Stay tuned :)

2 kommentarer:

  1. Jag är så nyfiken! Har några nystan silke-tweed som jag funderat mycket på vad det ska bli av. Jag gillar det garnet.

    SvaraRadera
  2. vilka fina små markörer. säljer du sådana?

    SvaraRadera