måndag, juni 21, 2010

gnäll...

Usch, jag hatar gnälliga blogginlägg och nu skriver jag ett själv. Jag har fått ont i axeln och kan inte sticka. Sååååå tråååååkigt är det! Hoppas det går över snart. Nu har jag haft stickpaus i fyra hela dagar och det är hemskt. Eller förresten, i lördags sydde jag ihop ett ufo- men det räknas kanske inte. Måste bara sticka en kant på det för att det ska bli klart, så det lär väl dröja.
Jag har lust att göra som Vilja gjort idag många många gånger på Liseberg (se bild). Men det hjälper ju inte.
Försöker till och med att klicka på laptopen med vänster hand för att det gör ont med höger. Så går det när man stickar med alpacka på drops stickor 5.

10 kommentarer:

  1. Man får gnälla ibland. förstår att du har det torrt i din sticköken. Hoppas din axel blir bättre snart!!!

    SvaraRadera
  2. Kanskje det hjelper med akupunktur? Jeg fikk betennelse (inflamasjon) i armen i fjor fordi jeg strikket for mye - men akupunktur hjalp virkelig bra. God bedring!

    SvaraRadera
  3. Tycker du ska göra som din dotter, rent känslomässigt hjälper det nog (inte minst får det andra att skratta)
    Krya på dig och ha en fin midsommar!

    SvaraRadera
  4. Mycket befogat gnäll tycker jag! Att inte kunna sticka är ju helt hopplöst! Hoppas att det snart går över!

    SvaraRadera
  5. Hoppas verkligen att det snart går över. Akupunktur el. akupressur kan hjälpa. Annars får du kolla in tipset jag fick förra sommaren av min vän L. Att sätta ett senapskorn upptill i örat och trycka på. Akupressur att göra själv. Funkar bra!
    Ett annat tips är att ligga med axeln på spikmatta. Det lindrar och mjukar upp.
    /tips från en som tyvärr haft mycket ont i axeln. Men inte nu längre

    SvaraRadera
  6. Hoppas du kryar på dig snart! Om jag hade varit i din kläder hade jag nog shoppat något som tröst...

    SvaraRadera
  7. Stackars dej! Det kan ibland vara helt befogat att gnälla. Hoppas du blir bra snart!

    SvaraRadera
  8. Du kanske måste tröstköpa lite garn hos Tummelisa som rear med 25-50% på allt?

    Helena SS

    SvaraRadera
  9. Har man så ont att man inte kan sticka då får man verkligen gnälla. Hoppas du blir bra mycket snart!

    SvaraRadera
  10. Stackars olyckssyster! Mina smärtor (FMS) far ju runt som ett flipperspel, men ibland har jag ont på ett ställe i flera månader..
    God Bättring Snart!

    SvaraRadera