torsdag, juni 17, 2010

inspirerad!

Å vad kul det är att sticka i Nepal! Jag älskar verkligen det garnet. Nu har jag kommit igång med min VM-stickning, dvs min makes gotlandströja. Känns som en hit! Måste bara komma på hur jag ska sticka ärmkullarna och sprundet, ska jag våga mig på att steeka? Och kan jag använda någon EZ-metod för att sticka hela tröjan nerifrån och upp? Hoppas det. Just nu känns tanken på aviga varv med två färger som en omöjlighet.
Igår kom ytterligare några Madelinetosh-härvor med posten. Jag måste ju testa alla deras kvaliteter. Den här heter Vintage, och verkar särdeles härlig. Färgen heter Nikko Blue. Nu ska jag bara bestämma mig för om härvorna ska bli en ponchonett eller axelvärmare.

5 kommentarer:

  1. Sitter också och stickar i Nepal och gillar det också verkligen. Gotlandströjan ser jättefin ut.

    SvaraRadera
  2. Så fin han kommer att vara i tröjan! Sicket garn! Känner behovet växa...

    SvaraRadera
  3. Vill lära mej att steeka, men har ingen symaskin....=(

    SvaraRadera
  4. Tröjan blir ju kanonfin! Gillar kanten nertill.Har du stickat varannan maska i rött och blått?
    /Anna

    SvaraRadera
  5. Anna: jag lade upp varannan maska rött varannan blått, så blev det så :)
    Lil: Man kan virka steekar också, kolla här: http://www.eunnyjang.com/knit/2006/01/steeking_chronicles_the_should.html

    SvaraRadera