måndag, maj 26, 2008

Junimuddar

Jag tänkte först inte sticka junis pulsvärmare i klubben, för jag trodde inte att jag hade något garn som passade. Men så dök jag ner i restgarnspåsen (okej, en av dem) och hittade finfint garn: Cable cotton från Elsebeth Lavold, som jag fick som provnystan efter kursen. Perfekt mängd för ett par pulsvärmare, så jag satte mig framför Dödergöks mönster igår kväll och började sticka.
Garnet är en dröm att sticka med faktiskt, måste lägga det på minnet för framtida bomullströjor. Stickor 4, 12 rapporter. Sen la jag till fem maskor på längden för att kompensera för de mindre stickorna. Jag är jättenöjd med resultatet och kan bara rekommendera mönstret, rolig och snabb stickning! (Vilja är sjuk och har sovit mycket idag, så jag hann sticka klart dem.) Blir nog en present, om jag inte bestämmer mig för att de är för sköna för att ge bort.

Sen vill jag passa på att säga Tack till alla som skrivit så snälla kommentarer om mina Slippery-sockor! Jag blir så glad!

Och tack också för alla råd om olivträdet. Det har faktiskt skjutit iväg en massa skott med begynnande blad redan nu utan mer omhändertagande än vatten, gödning och sol. Men fortsättning följer säkert. Trädet köpte jag förra året på ikea, och det har stått på balkongen (det blir inte minusgrader på vår balkong, i alla fall inte denna vinter) utan mycket till skötsel. Kanske ganska Greklandsaktigt, hoppas det!

3 kommentarer:

  1. Vad fina de blev! Det känns ovant och väldigt roligt att se sina egna påhitt hos andra stickbloggare.

    SvaraRadera
  2. Fina muddar. Måste även passa på och säga att din blogg är väldigt fin och eftersom du är så duktig på att uppdatera den är det extra roligt.

    //Ladyjen

    SvaraRadera