måndag, april 17, 2017

Valldal och Agata

Jag har ju missat att blogga Valldal här! Skandal. Vi stickade den ihop i Caramel-KAL-gruppen på Facebook, och jag ondgjorde mig över den svåra ärmhål-steeken. Av mina med-KALare fick jag då massor av pedagogiska länktips som jag inte orkade sätta mig in i. Maria G föreslog att jag skulle titta i Kofteboken för att få lite idéer om minskningar mellan mönstervarven för att göra en ok-variant, och det gjorde jag. Blev grymt nöjd till slut, använder den jämt!

Snygga kantband som Petra köpte åt mig första Syfestivalen vi var på med Magasin duett, 2013. Äntligen fick de ett värdigt syfte. Pärlemorknappar från Bollan.
Garn: Sandnes Tove. Stickor 2,5 (resåren) och 3,5 (allt annat).

Idag blockade jag sjalen Agata, aka Året runt-sjalen från 2014, som var mitt april-UFO. Jag hade hela kantbården kvar, men den var faktiskt riktigt rolig att mata på med. I maj ska jag göra färdigt en kantbård till, på en annan sjal, som jag för övrigt bara har hälften kvar på. Garn: Magasin duett geelong, fg cerise, stickor 4. Mönster av Maria Gustafsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar