lördag, april 29, 2017

Ett extra UFO!


Jag fick sån feeling efter att ha gjort kantbården på Agata-sjalen, mitt april-UFO, att jag tog fram min andra sjal som saknade halva kanten och gjorde klart den också. Den här sjalen är stickad enbart på lust, massa restgarner och någon udda härva. Fick köpa till extra Onion Tussah silk till kanten, den gick det åt mycket garn till eftersom sjalen blev stor som en filt eller poncho, och jag ville inte ha olika garner på den. Vanlig trekants-sjal, rätstickad. Kantbården är tagen från Stickas mysteriesjal Hjärtehemligt. Påbörjad februari 2013, klar i måndags!
Ha en fin Valborgs-helg, alla! Jag hoppas komma iväg på Hanami i Botaniska, först och främst ska vi i alla fall gå på Operan.


4 kommentarer:

  1. Wow, den har du verkligen lyckats med! Jättefin!

    SvaraRadera
  2. Ser otroligt mysig ut. Mycket vacker också
    /Maja

    SvaraRadera
  3. Så vacker, väldigt härliga färgkombinationer!

    SvaraRadera