torsdag, januari 26, 2017

Lite småvarmt i älsklingsgarn

Förra året stickade jag en Heroine i John Arbon-garn, i ljuvligt hallonröd färg. Har stickat en Holly i samma garn. Tyvärr noppar sig tröjan alldeles förfärligt, men till mössor är det här garnet helt perfekt! Älskade den här mössan, otroligt fin modell, färg jag känner mig snygg i och kul mönster.
I slutet av säsongen tappade jag dock mössan på bussen, så jag köpte lite mer av samma garn för att sticka en ny. Och nu har jag äntligen gjort det! Två till och med, en "basker" till mig och en "baggy" som en kompis ska få. 
När de var klara ville jag sticka mer i garnet, så jag gjorde ett par "Fjäll" från Erika Åbergs bok "Sticka vantar, sockor och lite till". Det vita garnet vet jag inte vad det är, tog lite restgarn. Kanske Drops Alaska. De blev lite stora, särskilt i det enfärgade mittenpartiet, så jag vet inte om jag ska ge bort dem ihop med mössan till min kompis som jag hade tänkt. I och för sig har jag extremt beniga händer, så jag kan bestämma mig när jag provat dem på nån med lite mer kött på benen där. Får se :)

På lördag drar vi igång en Valldal-KAL i Caramel-KAL-gruppen på Facebook! Häng på!

Och så hoppas jag träffa många härliga stickkompisar på Syfestivalen i Stockholm- jag ska vara med Petra i magasin Duetts monter hela helgen! Hurra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar