lördag, januari 07, 2017

Wiolakofta och Silk mohair poncho


Jullov är bra för att bli klar med stickningar.
Både min Muhu-inspirerade Wiola och min poncho i Silk mohair är klara, och jag är jättenöjd med båda!
Wiola stickade jag med dubbel supersoft i stl S för att få en M. Den är lagom, hade inte gjort nåt om den blev aningen större men jag tror det är meningen att den ska vara såhär.

Stickor 4,5. Knappar från Magasin duett och Strikk, band från Magasin duett.


Ponchon är i Sandnes Silk Mohair, två nystan. En slätstickad rektangel på stickor 6. Inte jättekul att sticka men klart värt! Kit från Knit 4 U som jag köpte på Syfestivalen i Göteborg i augusti.

4 kommentarer:

  1. Koftan har du verkligen lyckats med!!

    Jag är inte särskilt förtjust i ponchos, men jag gillar assymentrin i den modell du har stickat. Det ger den en viss elegans.

    SvaraRadera
  2. Så snygga!! :) Både Du och plaggen! Kram

    SvaraRadera
  3. Så fin wiola koftan blev med de färgerna du valde! Den lyfter verkligen upp! Den är verkligen på min sticklista iår.

    SvaraRadera
  4. Har beställt boken men ser inte hur många nystan det är till varje storlek vore snällt om du kunde skriva hur många nystan och färger det behövs till XL 🤗

    SvaraRadera