torsdag, maj 23, 2013

Inspirations-överdos, som vanligt

Tur att det finns stickning. Det är nog världens absolut bästa terapi- funkar alltid.
Åh vad jag går igång på grejer just nu. Och jag har dessutom garn till allt jag vill sticka! Det är ganska lyxigt.
Har precis fäst klart trådarna till Molly som jag stickat i dubbelt Magasin duett supersoft. Den blir så fin! Jag har delat mycket bilder och tankar kring projektet på Caramel-Kal-gruppen på facebook, men kommer att göra det här också när den är blockad och fått en fin knapp.

Som tack för att jag hjälpt Petra med garnförsäljning på SiV och med att sticka upp den här tröjan har jag fått både en uppsättning "poppy" MD Supersoft och en uppsättning Jitterbug i Vatican pie. Jitterbug-garnet ska bli en Pomegranate (ingen har väl missat Eddys version? ) och supersoften ska bli en Moroccan nights- jag dog lite när jag såg den tröjan första gången och har stalkat Ravelry för att se när mönstret skulle släppas. Och nu har jag köpt det!
Typ dagen innan hann jag dock anmäla mig till Suvi Simolas teststickning av "Keep it simple"- så nu ska den koftan stickas före 10 juni. Har swatchat jättemycket och tänkt och tänkt, och fastnade för min älsklingsfärg just nu. Så nu blir det en ljust gulgrön sommarkofta, det blir grymt. Ser fram emot att få den klar, och använda mina knappar till :)
Om inte detta vore nog så har jag också hoppat på Stickwithuspodcasts KAL "Nanook i lin". Kommer att repa upp min lin-Molly och köra Nanook istället. Och, av samma designer som gjort Nanook vann jag underbara Storm mountain via dem. Hurra!

Sist: Tack alla för fina kommentarer på min randiga kofta från förra inlägget! Det har liksom varit för varmt, jag har knappt använt den än, men ser fram emot att göra det!

4 kommentarer:

  1. Mia, du måste modella lite i din Molly så vi får se den på riktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta, det kommer bilder men det kommer inte att vara jag i den utan Jonna, för den är i stl xs :)

      Radera
  2. Go, Mia, go! Mollyn blev ju helt ljuvlig. Mmm, like.

    sopranHelena

    SvaraRadera
  3. ooooo, måste sticka moroccan nights. Går till garnlagret och ser om något passar. Over and out

    SvaraRadera