söndag, december 11, 2011

Charleston och stjärnor


Jag hade turen att vinna Marias snygga mössmönster Charleston. Tack Maria!
Här är min första variant av den, jag kommer säkert att göra fler för jag tycker den är jättesnygg. Den här är stickad i Cascade 220 Wool, fg Ruby. Jag hade tänkt ge den till en kollega, men den var så snygg på Jonna att hon fick den :)



Igår var jag på julmarknad på Hagateatern och köpte världens bästa adventsstjärne-örhängen. Made by Sillen. Jag älskar dem!

OT: Hoppas ni alla känner till Lottens blogg och hennes julkalender. Om inte, klicka er genast dit och kasta er in i gissningsleken! Underbart.

4 kommentarer:

  1. Men hur snabb är inte du! Mössan är jättesnygg. Jag har också tänkt att sticka den men har inte ens kommit till inköp av garn ännu.

    SvaraRadera
  2. Mösssan är riktigt snygg!!! Häftiga örhängen med! Vilken kul idé!!

    SvaraRadera
  3. Verkligen snyggt, och härligt retro! Grattis Jonna!

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg mössa! Kanske snor idén och gör något liknande :)

    SvaraRadera