tisdag, december 13, 2011

Bohus mini-KAL

I mitt garnskåp ligger en skatt, nämligen ett kit till blå gotiska fönstret, aka världens snyggaste tröja. Det har legat där sedan Grötö 2009, vilket jag skäms för. Inför mig själv.
Så nu ska här stickas! Maria har också köpt ett kit, till det rosa fönstret. Vi kommer att ha en mini-kal, och dra igång 1 januari.
Någon som vill hänga på?

Förresten, ha en fin Lucia-dag!
Igår kväll kom Vilja på att hon ville vara stjärngosse, och hennes snälla storasyster Tove trixade snabbt ihop en utstyrsel. Otroligt gulligt lussetåg på dagis imorse! Jag hänförs över barns förmåga att lära sig texter. Helt galet.

ps: Släck ljusen när du lämnar ett rum. Kolla en extra gång innan du går hemifrån att du blåst ut alla ljus. Idag hade det kunnat sluta väldigt illa hemma hos mig, men det gjorde det inte. Änglavakt.

3 kommentarer:

  1. Hejja oss!! Igår nystade jag upp alla småhärvorna och en liten i bottenfärg så att jag kan börja göra stickprov innan nyår.

    Det var den sötaste lilla stjärnflicka jag har sett! Det var tur att det gick bra med ljuset! Jag vågar aldrig tända ljus på morgonen eftersom jag vet att min hjärna inte funkar på morgonen.

    SvaraRadera
  2. Kanske hänger jag på. Har en påbörjat mössa i just gotiska fönstret i rosa till dottern. Är väl påbörjat förraåret nångång.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag är gärna med. Har ett mösskit till Nya Azalea som jag köpte på Bohusläns museum för flera år sedan. Har legat i ett skåp ganska länge nu....

    SvaraRadera