tisdag, augusti 11, 2009

VM i friidrotts-stickning

Här ser ni en bild på mig när jag värmer upp inför VM. Jag ska tävla i långdistans, närmare bestämt 3000 m hinder. För mig innebär en lång jobbig hinderlöpning att ta mig igenom ett spetssjal-mönster. Jag har börjat på massor av underbara sjalar, men Aldrig gjort klart en enda spetssjal! Det är sant. Och nu ska det åtgärdas. Jag fattar inte vad hindret är egentligen: underbara garner, vackra mönster... men icke. Diagram har jag ju stickat efter på andra sätt, och även spetsstickning i tröjor och sockor. Men aldrig att jag fått till en sjal. Först ska jag sticka klart min Shetland triangle i Växbo lin. Får se om det blir fler, bara att få klart den skulle kännas underbart.

Var med och VM-sticka du också! Kolla in bloggen här.

4 kommentarer:

  1. You go girl!!! *hejja hejja hejja* ;)
    Snygga biceps du har!!! *hihi*

    SvaraRadera
  2. VM-stickning... hm, måste kika på detta...

    Heja dig och spetsstickningen iaf!

    SvaraRadera
  3. Lycka till! jag laddar fortfarande för fotbolls-VM 2010 :-D

    SvaraRadera