fredag, augusti 14, 2009

Ponchonett och Mysig fredag

Tada! Ponchonett Summer edition är klar! Garn: Viggo från Kinna textil, ett merceriserat bomullsgarn som jag köpte på Hannas garn-rea förra året. Inte supercharmigt, men helt okej. Nu när den äntligen är klar är jag så nöjd så nöjd med den och tycker att det knallrosa garnet (som jag retade mig på när jag stickade med det) och de turkosa pärlorna (som inte syns på bilderna men är fina, tro mig) känns väldigt augusti-somriga! Stickor 6. Mönstret är gjort av min idol Anna, som också lärt mig gaffelvirka och visade mig varför mina pärlor åkte bakom hela tiden- jag vred virknålen åt fel håll. Nu ska jag sticka en i Heavens hand istället, och njuta hela tiden.








Idag hade jag en härlig förmiddag med Petra, på Upmarket i Trädgårdsföreningen och på Strikk. Hurra! Så otroligt mycket fint det finns och så många kreativa människor. Jag föll som en fura för Vilma Velasquez smycken, som jag dock inte köpte. Däremot blev en underbar, mörkt mörkt blå mugg från Krukmakargården min, och ett par örhängen i silver och glas av Katrina Berglund (jag har på mig dem på ponchonettbilderna).
Jag tror att min Anhinga (jag köpte Norah Gaughans häfte här) måste bli stickad i Strikk-lin i en grå/turkos nyans som jag såg där. Ska bara tjäna lite pengar först eftersom jag nu inte har några kvar.

8 kommentarer:

  1. Ponchonetten är ju toppenfin - fint fall med bomullsgarn! Tack för mysig dag - mer sånt!

    SvaraRadera
  2. Verkligen läcker!! Nu är det perfekt väder för att flasha den med väl?

    /jnatte

    SvaraRadera
  3. Jaaaaaaaaaaaaa, så fin du är!

    SvaraRadera
  4. Allt läckert!!!
    Jag stod å höll i den gula muggen igår av samma keramiker!
    Kanske håller jag den i handen till frukost imorgon;)
    Lycka till med sjalandet!
    kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Den ser nästan ut dom min, samma rosa färg, fast min är i Heaven's Hand. Hursomhelst jättefin!

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Härlig färg och snygg på!Men... jag känner för det där med pengar som man måste tänka på.

    SvaraRadera
  7. Som de säger - allt klär en skönhet:). Vilmas smycken är verkligen fantastiska.
    Kram kram, hoppas på en träff snart!

    SvaraRadera
  8. Vilken härligt färggrann poncho du har stickat!

    SvaraRadera