fredag, januari 02, 2009

Cobblestone

Min man har haft den här tröjan i sin ägo ganska länge nu, den blev klar till första advent. Och han använder den jättemycket! Hurra! Ett lyckat projekt alltså, som jag rekommenderar. Mönstret finns att köpa här. Stickad i Rowanspun aran från Cucumberpatch. Stickor 4,5. Jag fick ändra lite för att passa garnets stickfasthet, men mönstret var så pass enkelt att det inte kändes speciellt avancerat att klara av. Ärmarna stickade jag med magic loop, båda två samtidigt. Det var skönt att ha dem klara samtidigt, sparade nog egentligen inte så mycket tid men jag slapp känna att det skulle bli tråkigt att göra ärm nr 2.

3 kommentarer:

  1. Han är ursnygg i den, vilken skryttröja!

    SvaraRadera
  2. Så vacker tröja - det enkla är det sköna värt!
    Stiligt par, dvs Herr T och tröjan!
    Kram från faster M

    SvaraRadera
  3. mytwsit@yahoo.com28 maj 2009 kl. 23:25

    Vilken fin tröja, han har på sig. Kul att han anväder den ofta, tänk om min gubbe gjorde likadant :-(
    Det hade varit trevligt att se honom i stickat, lite oftare :-)

    SvaraRadera