lördag, november 08, 2008

mysteriemössan del 2

Å så underbart med en slö morgon med frukost på sängen! Det behövde jag kan jag lova. Firade med att sticka klart ledtråd 2 på mystery beret. Baby Llama-garnet är otroligt mjukt, resultatet blir härligt. Tyvärr går jag dock aldrig igång på känslan när jag stickar med den här typen av garn. Undviker tex helst att jobba alpackagarner, även om jag älskar och använder min sjal och mina vantar i alpaca. Så även om jag tror att jag kommer att gilla mössan så tänker jag mest på hur det hade varit att sticka den till exempel i 100purewool-garn istället.

3 kommentarer:

  1. Mössan ser ut att bli jättefin. Sitter i mössfunderingar själv och letar mössmönster för fullt...

    SvaraRadera
  2. Fin mössa ,är sugen på att sticka en mössa själv.

    SvaraRadera
  3. så underbart med frukost på sängen! Ska visa ditt inlägg för kärleken och se vad som händer!(?)
    Härligt att du ser fram emot måndag, he he!

    SvaraRadera