onsdag, september 03, 2008

Jag repar upp

Å vad det är skönt och befriande att erkänna för sig själv att ett projekt inte funkar!
Minns någon mitt fina Brilla som jag tröstköpte i Tanumshede i juni? Jag har ju inte berättat vad som blev av det. Tänkte göra en freestylad top-down-raglan typ tshirt. Med lite oregelbundna ränder. Men efter ett tag insåg jag fakta: det blev inte fint. I alla fall inte enligt min smak. Jag kommer aldrig att bli kompis med en t-shirt med såna här ränder. Så: jag repar upp. Snart ska jag avslöja vad garnet får bli istället. Det blir ganska likt, men ändå inte. Och inte särskilt freestylat.

3 kommentarer:

  1. Men du kan ju sticka nå´t fräckt i skuggstickning med just dessa färger. Jag har ern bok jag aldrig använt (än) om du vill låna.

    SvaraRadera
  2. Hm... men färgerna ÄR läckra ändå - även om det där inte blev som du tänkt dig... :)
    Må så grankott... ngn som funderar över en top-down... ja, till mig själv, frågan är dock i vad? ;)

    SvaraRadera
  3. hur stickar man en tröja uppifrån och ner? Finns det några grundregler som är bra att ha?

    SvaraRadera