torsdag, augusti 28, 2008

En rödgrön röra- eller idéer

Alltid såhär års blir jag extra kär i färgen röd. Då är det härligt att man har en härva Red Apple från 100purewool hemma och kan vältra sig i rött riktigt ohämmat. Jag stickar Koolhaas-mössan av det. Sen har jag en härva posh och en härva hemfärgat naturgarn, alla i nästan samma röda nyans. Det känns som vantar och sjal... sen är jag total-röd-kitad! Jag har nästan bestämt mönster, det blir flätvantar i alla fall. Sjal- kanske den här (pdf) som jag beundrade på Grötö. Eller Shetland triangle, som jag såg på Cillas stickor igår...

Viljas fleece artist-kofta är en fin idé som ligger i träda. Provade den just på henne, och den är lite liten, så jag får repa upp en bit och göra större raglan. Varvpepparen är på, men just nu är den en nystpeppare, eftersom ungen fick tag i nystanet och det just nu är ett trassel utan dess like... Så pepparen kan ha flera funktioner!

4 kommentarer:

  1. Ååh, jag förstår att du gillar den röda färgen, den är jättesnygg. Och om man bortser från trasslet så ser den gröna riktigt härlig ut den också!

    SvaraRadera
  2. Det där röda garnet höll jag på att sno av dig häromdagen! Verkligen underbart och du sa att den bruna i samma sort var snygg eller hur? Sååååå sugen på det... men här ska inga fingrar halka än på ett tag!

    SvaraRadera
  3. Underbara färger båda två. Fast jag är rädd för rött och vågar inte testa riktigt. Stor kram

    SvaraRadera
  4. Ljuvlig röd färg!!! Den gröna är härlig också. Lik mina spring forwardsockar

    SvaraRadera