söndag, januari 13, 2008

En bra start

2008 börjar verkligen bra! Hoppas hoppas det håller i sig. Jag har just kommit hem från en härlig vecka på Gran Canaria då vi solat och latat oss mest hela tiden. Jag stal några stickminuter varje morgon på balkongen, men som Tove sa: "Vi är faktiskt inte här för att sticka om du trodde det!". Så Monkeysarna har inte kommit långt, en häl är snart klar. Hoppas kunna sticka mer på dem framöver. Jullov är inte lika med sticktid för familjemamman. Däremot nu när skolan drar igång och jag ju är mammaledig, då kan det nog bli mer tid till sånt hoppas jag.
När jag kollade mailen i hotellobbyn fick jag till min stora glädje se att jag vunnit- igen! Hurra! De finfina muddarna Hjördis i en vacker grönmelerad alpaca- härligt! Tusen tack Johanna, än en gång.
Kitet låg i brevlådan när jag kom hem, liksom en bok som jag ropade hem för en evighet sen på ebay. Enligt en säljare ska den vara likvärdig Alice Starmores böcker, men layouten och fotona är i alla fall verkligen inte det. Ska kolla lite noggrannare för att se vad jag tycker. £0.99 kostade den, så det var ju ingen förmögenhet i alla fall- tidigare har den gått för mycket mer då säljaren haft med jämförelsen med Starmore- tänk vad det namnet säljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar