söndag, december 16, 2007

julkalender igen

När Johannas kalender började så bestämde jag mig för att bara använda garner jag redan har i stashen. Istället för röd alpaca använder jag till exempel röd lanett, och eftersom mitt vinstnystan har den perfekta illröda julkulören så känns det bara fint. Svårare var det med gul... När man skulle göra ett snöre till den lilla säcken tyckte jag att det gick bra med lime, men mitt grå i-cord från igår kändes inte alls kul som blom-mitt. Men så kom jag på det: mitt gula bambugarn från Elsebeth Lavold! Först funkade det inte alls, det var för tjockt. Men det gick väldigt lätt att dra loss två trådar ur garnet, och då blev det lagom tjockt. Och jag tycker att strukturen funkar fint- så bra att jag gjorde en ny knytsnodd till lillpåsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar