söndag, februari 11, 2007

6 wierd things about me

Strumpstickan har taggat mig. Jag ska skriva 6 konstiga saker om mig själv- hon gjorde det på engelska, men jag envisas med svenska. Jaha, 6 konstiga saker, det borde väl inte vara så himla svårt. Undrar om jag inte gjort det tidigare, på gamla bloggen. Måste kolla arkivet. Jag ska skicka vidare till 6 personer också, men det kommer jag inte att göra. Förlåt, Monica! Jag är usel på "kedjebrev". I alla fall:

1) Jag har en hemlig dröm att bli orienterare eller börja med skytte (gärna skid-skytte).
2) Om jag fick byta yrke skulle jag bli astronom.
3) Jag stickar på spårvagnen. (favoritkonstighet i repris, men det är ju konstigt. Det är bara vi stickbloggare och fanatiker som tycker det är normalt, tror jag)
4) Jag är rädd för katter. Och i stort sett alla andra djur.
5) Jag vattnar aldrig mina antika pelargoner, men ändå är det mina som är finast. Av alla i vår släkt som har såna.
6) Jag tycker att Bo Kaspers Orkester är tråkiga. Det tycker inga andra musiker, verkar det som.

Hoppas ni tyckte jag var konstig!

4 kommentarer:

  1. Jag tar upp tråden och publicerar också 6 konstiga saker om mig...

    SvaraRadera
  2. Hej Mia!

    Vilken rolig idé! Hjärnan började genast vibrera efter konstiga saker med mig - och det var oroväckande vad snabbt jag kom på 6-8-10... konstiga saker med mig!
    / Petra

    SvaraRadera
  3. Härlig läsning skrivet av min härliga och hängivna dotter! Inte har hon ärvt sticktalangen från sin mor, tyvärr.... Började glatt på en babytröja åt ett av barnbarnen då hon föddes ...ljuvligt rosa garn och fint mönster. Lätt som en plätt trodde jag! Men....stickningen ligger ofärdig i påsen, och babyn har fyllt ett år... Omöjligt att förstå beskrivningen om hur man ska ta ihop vid halsen. Får väl be Mia om hjälp vid tillfälle! Jag beundrar er alla stickande kvinnor! (Finns det män som stickar också?)
    På onsdag ska jag i alla fall gå på STICKKAFÉ i kyrkan här i byn - men då tar jag med mig en annan stickning. Halsduk. Det är lagom svårt för mig.
    Mias mamma

    SvaraRadera