måndag, december 11, 2017

Mönstertips!


Här kommer tips på grymma gratismönster på mössa och vantar som är snabbstickade och snygga. Julklappar kanske?
 



Mössan har jag stickat tidigare, men den blev borttappad på bussen jättefort till min stora sorg. Nu har jag stickat en ny, som blev lite stor- borde använt stickor 3,5 med det här kraftiga garnet (Heavens hand), så jag ska nog faktiskt göra en till. Mönstret heter Molly och finns på Ravelry.

Vantarna är designade av "Stick-Kine". Jag såg dem första gången på ett stickevent (minns inte vilket) och tyckte de var så himla fina, och dessutom med grym passform och konstruktion. (Ovansidan är i "beehive-mönster, handflatesidan i ribb.) Nu har jag äntligen stickat mig ett par! Mönstret finns även det på Ravelry, och heter Emmas vantar.

1 kommentar: