torsdag, oktober 26, 2017

Klar!!!

Tänk att jag stickat klart Autumn Rose Pullover, det är liksom projektet med stort P som legat och påmint mig om mina begränsningar i snart 10 år. Nu kan jag göra vad som helst, känns det som.
Beskrev ju processen i mitt förra inlägg, gjorde om modellen och fick sitta och rita ut mönstret med färgpennor för att kunna läsa diagrammet. Men nu är den klar, och jag är jätteglad för den! Har haft tröjan på mig några dagar den här veckan, den är helt perfekt att bära i höstrusket. Shetlandsgarnet är mjukt! Det hade jag inte förväntat mig. Jätteskönt faktiskt. Och tröjan är varm men inte som en kamin, funkar fint inomhus. Hurra!


5 kommentarer:

  1. Så ovanligt att se den utan en djup urringning på framsidan:)

    Men den blev jättefin! Och den ser definitivt mycket mera uppdaterad ut än originalet.

    Ja, visst är den skön att bära. Man tror ju att den skall vara sticksig, men det är den inte alls, utan den är verkligen skön att bära:)

    Nej, den är inte som en kamin, utan precis som du skriver, perfekt att ha på sig inomhus kalla dagar. Men nu när vintern är i antågande är väl det precis det man vill ha och behöver:)

    Grattis till att äntligen ha stickat den! Det skall bli spännande att se vilka utmaningar du ger dig på härnäst:)

    SvaraRadera
  2. Oj den är helt fantastisk!

    SvaraRadera
  3. Oj den är helt fantastisk!

    SvaraRadera
  4. Och inte minst, den är riktigt riktigt snygg!

    SvaraRadera