mÄndag, februari 20, 2017

Syfestival med Magasin duett 💙

Det var ett tag sen jag följde med Petra och Magasin duett pÄ Syfestival (om man inte rÀknar lördagen i Göteborg i augusti), men nu i helgen var jag i Stockholm! SÄ otroligt intensivt, roligt och inspirerande det Àr att vara med om, det gÄr inte att jÀmföra med nÄgot annat faktiskt.

Dels Àr det glÀdjen att hÀnga med en favoritkompis en helg, bo pÄ hotell med allt vad det innebÀr av rumsstÀdning och frukostbuffé. Dels överdÄdet av garn och fina saker jag fÄr vara med och sÀlja, inspireras av kunder och Äterse andra stickpersonligheter jag lÀrt kÀnna genom Ären i bloggvÀrlden och pÄ event med Petra. Dels Àr det att tillbringa tre hela dagar under lysrör pÄ hÄrt betonggolv. Himmel och helvete helt enkelt ;)

MĂ„ste visa vad jag har med mig hem sĂ„klart: FrĂ„n Magasin duett tidningen Laine och en rejĂ€l laddning nya Supersoft Clean. (Äntligen! TvĂ€ttad supersoft! Jag vet redan innan jag tvĂ€ttar om det jag stickade blev bra!) Det ska bli en Ebb. LĂ€ngtar! (I korgen ligger ocksĂ„ ett par ribbstickade pulsvĂ€rmare i Magasin duetts mohairtweed, stickade dem i helgen, det gick Ă„t drygt ett halvt nystan- 36 maskor, 2x2 ribb, stickor 3,75. Enkelt och fint.)
PÄ söndagen var det mindre folk pÄ mÀssan, sÄ dÄ hann jag Àven besöka andra montrar och shoppa lite. Köpte knappar hos bÀsta Bollans knappar, som ju hade butik i Göteborg förr men nu bara sÀljer pÄ mÀssor. Vet inte om jag kommer att kunna ta loss de hÀr gröna frÄn sin karta, de Àr ju bara för vackra dÀr de sitter...
Knit4U handlade jag av pÄ mÀssan i Göteborg och stickade en mohairponcho. Jag gillar verkligen deras grejer, det Àr vackra garner och enkla modeller som Àr snygga att bÀra. En av deras sÀljare hade pÄ sig en petrolblÄ cape/sjal i Suri alpacka som jag bestÀmde mig för att hÀrma, sÄ jag köpte ett kit till en likadan.
Sen köpte jag en vacker rysk brosch som jag Àlskar och ett silverkors med bÀrnsten hos Dalaross trading, och en liten korg frÄn Pilekurven som jag tÀnker blir en bra stor brödkorg. Och garnfoto-korg ;)

Vi körde hem pÄ söndagsnatten i regn och blÄst, det var en pÀrs. Men nu Àr det skönt att vara hemma, i alla fall ganska skönt eftersom jag bara sov fem timmar inatt och nu vabbar...

Tack bÀsta Petra!
Och tack Maria, Maja och Maria som var med pÄ lördagen och förgyllde med hÀrlig energi, snygga mönster och ovÀrderlig hjÀlp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar