söndag, oktober 02, 2016

Gilda!

Nu är teststickningen för Rililie nästan klar! Tröjan är blockad och jag har den på mig nu, men armvärmarna är på stickorna fortfarande. Så de får ett eget inlägg snart.
Är så nöjd! Och än en gång lite häpen över skillnaden på tvättad och otvättad supersoft- när jag stickat klart tröjan tänkte jag att det ju ibland blir riktigt riktigt misslyckat, och det här var ett sånt tillfälle. Men efter tvätt är jag nöjd!
Det enda jag inte gillar är att jag stickat ganska löst i de mönsterstickade delarna, jag borde stickat dem med ett halvt nummer mindre stickor.
Garn: Magasin Duett Supersoft Silver grey och Magasin Duett Coast Åskmoln. Smala roströda och gröna ränder i Coast. Stickor 3,5 och 3.
Mönstret släpptes igår: Gilda

2 kommentarer:

  1. Det är så himla läckert med de olika mönstren på respektive block! Jag är inte säker på att jag gillar den gröna randen, men visst skapar det känsla av att blocken är "ihopsydda". Väldigt läcker tröja!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin! Kul med en stickning där det händer lite.
    /Anna

    SvaraRadera