söndag, februari 21, 2016

Shoppat

Nu är jag hemma från USA! Mesta delen har jag sprungit runt på Shenandoah conservatory i Winchester, Virginia, och lyssnat på sånglektioner, sett dansklasser och musikalrep, men i fredags hann jag klämma in ett 5-minutersbesök på en garnaffär som låg på gångavstånd från universitetet.

Butiken låg i ett bostadshus och hette "Never enough yarn ", mycket bra namn. Den skulle stänga inom kort, så sortimentet var enligt ägarinnan väldigt urplockat, men det fanns ändå en hel del Madelinetosh och andra lyxgarner. 
Jag köpte en härva Madelinetosh vintage "neon red", mest för att jag ville ha med mig nåt därifrån men också för att den var så himla fin :) 
Här är garnerna jag köpte i New York förra helgen (se förra inlägget):


1 kommentar:

  1. Åker till USA i april med början i New York. Hoppas att jag hinner med någon garnaffär. Vilka garner rekommenderar du? Skulle vilja köpa något som inte finns här i Sverige. Hur är priserna i New York? Vad ska du sticka i dessa garner?

    SvaraRadera