lördag, januari 30, 2016

Jonah och Mosaikvantar

Teststickningen Jonah för Isabell Krämer är klar! Jag tycker den blev bra efter blockning, jag var lite orolig innan för att slip-stitch-ränderna blev ganska mycket lösare än resten av stickningen. Hade fått för mig att det skulle bli tvärtom, så jag försökte sticka så löst som möjligt när jag stickade dem och det borde jag inte ha gjort. Men det ordnade sig ju som sagt var i blockningen.
Stickad i underbara Peruvian från magasinduett, utom det korallrosa som är dubbel supersoft.
Nu har jag en annan teststickning på gång, det är Le Scarabée Bleu, en skitsnygg långkofta av Rililie. Jag stickar den i dubbel supersoft som jag tvättat innan jag stickar, för att slippa överraskningar med storleken efter tvätt, och för att det känns lite skönare i händerna.  Jag har lite färg-bryderier, var helt inne på en marinblå/ljusgrå/orange kombo först, men fick en seglar-vibb av provlappen som jag inte gillar. Så nu har jag fått låna hem lite mörkare gråbrun också för att fundera kring. Så vi får se var koftan landar färgmässigt. Tar gärna emot kommentarer och åsikter från er som läser detta!
Mysterievantarna är klara! Det går utmärkt att sticka vantar i supersoft med stickor 2,5 om någon undrar. De ser ju lite skraltiga ut innan tvätt, men efter är de jättemjuka, lite fluffiga och finfina! Jag är så himla nöjd med dem- kommer att vänta med eventuell klipp-och-ändra-ledtråd-1, för nu måste jag skynda på med Rililie-koftan.

1 kommentar:

  1. Genseren din ble kjempefin!! Så fint det var med hullstrikkingen på bolen. Jeg synes fargekombinasjonen du viser med garnnøstene i lys, turkis og brun ser fine ut sammen. Det er greit å være helt sikker på fargene når man begynner på et slikt stort prosjekt.
    Mysterievottene dine ble tøffe i fargene! Jeg har igjen en tommel på mine votter, og den skal jeg få ferdig i dag :)

    SvaraRadera