lördag, oktober 10, 2015

Blå skimmer pulsvärmare

Ännu ett UFO har landat. Mina Blå skimmer-pulsvärmare är klara! Det gick snabbt när jag väl drog igång, och det var faktiskt bara 4 dagar sedan. Repade upp det jag hade påbörjat 2009 och gjorde om dem med 64 maskor, tog dessutom en rundsticka (2 mm) och körde med magic loop istället för strumpstickorna jag använt innan. Jag älskar verkligen bohus stickning, tycker det är så vackert, är så jätteglad för dem! Användbara tror jag dessutom de kommer att vara.
Jag har lottat fram novembers UFO, det blev först Dressage, en tröja som jag ska repa upp för att använda garnet till en Alpenglühen istället. Så istället lottade jag fram en annan stickning, en kofta som jag knappt börjat på men ska göra klar. Men mer om det när det närmar sig.
Nu, tillbaka till Edie och min Stephen King-ljudbok.

3 kommentarer:

  1. Muddarna ser riktigt fina ut:)

    Ljudböcker är bästa tillbehöret när man stickar:)

    SvaraRadera
  2. Har dessa att göra klara.De har legat till sig ordentligt.Nog är de vackra och väl värda att göras klara.Jag får också riva upp en del för jag minns att det var lite svårt att "hålla tungan rätt i mun".Får kolla om jag har rätt storlek jag med.Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Veldig vakre! Bohusstrikking er vakkert som en drøm.

    SvaraRadera