söndag, mars 22, 2015

#siv15

Jag är hemma igen, väldigt glad och trött efter en intensiv helg på Grötö. För första gången har jag ju hållit ett föredrag på SiV, "Klipp upp!", som blev så poppis att vi fick sätta in ett till. Sammanlagt 26 pers var med, och det var verkligen kul att få pröva att vara fröken inom ett annat ämne än jag är van vid! Jag hoppas att jag avdramatiserat det här med att klippa i sin stickning för fler nu, och att de som kom känner att de vågar och vill!
Vi fick hålla till i ett supermysigt hus nära hamnen och hade strålande utsikt från fönstret.
Tack Eva-Lotta för att jag fick låna din bild på mig från föreläsningen :)

Resten av helgen kunde jag naturligtvis inte låta bli att hänga med magasin Duett och sälja fingarn. Det är så inspirerande med vad alla stickar. Lingarnet hade en strykande åtgång, det kommer att bli många fina linkoftor och linnen framöver- och jag kan berätta att det fick högsta betyg från stickmaskinisterna som satt och rasslade utanför torget!

Jag har shoppat- ett hiyahiya-set från Garn och Mera, ett jättefint tröj-kit från Woolspire och en grym tiger-paljett-applikation från By Kaae. (Jag får klistra in bilder här vid ett senare tillfälle, för nu kommer jag inte upp från soffan ;))

Och på lördagkvällen fick jag äran att vara domare i KnitBattle! Ett kul och rätt lätt jobb eftersom vinnaren Ingela är så räsersnabb, lätt att se vem som stickat längst.

Tack Linda och resten av teamet för ett fantastiskt välordnat och kul SiV med härlig stämning!

Intstagramtaggen för Stickfest i Väst är #siv15, sök på den för att få se helgen i bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar