söndag, mars 08, 2015

Allt annat får vänta

Älskar känslan av att totalt gå igång på ett garn. Det var länge sen, första gången med Malabrigo, sen Madelinetosh och nu John Arbon knit by numbers. Helt underbar stickning! Jag fattade inte riktigt grejen när jag såg härvorna, de är vackra men man kan inte riktigt uppfatta stickglädjen förrän man drar igång. Mjukheten! Lystern! Alla andra stickningar får vänta, jag vill bara fortsätta, känna och titta på hur vackert det är med det slätstickade.
Stickar den snygga tröjan Holly, och det blir grymt bra i det här garnet tror jag :)

(Färgen ser ganska rosa ut på bilderna och det stämmer inte, mest lik är färgen med Vasaloppet i bakgrunden, den är varmare men ungefär såhär ljus. Jag upplever den som ljus hallonröd.)

(Förresten tycker jag det varit otroligt intressant med blå/svart eller vit/guld-klänningsgrejen. Intressant hur olika vi ser färger och vad vi uppfattar som dominant. Jag ser den hela tiden som blå och svart.)

1 kommentar:

  1. Härlig färg! Jag har inte hört talas om "knit by numbers" förut, det måste jag kolla in. Undrar var namnet kommer från, förresten.

    Klänningsgrejen ja, jag ser det hela tiden som vit/guld. Väldigt intressant.

    SvaraRadera