tisdag, oktober 28, 2014

Syfestival i Stockholm

Tänk att man kan känna sig totalt utarbetad, urlakad, gråtfärdig- jobba tre galet intensiva dagar på en syfestival under lysrör och komma hem och känna sig utvilad, inspirerad och jätteglad! Garn, färg och alla varma leenden jag mött har gjort susen!
Stort tack till alla er som kom förbi magasin Duetts monter i helgen, det har varit helt otroligt kul!
Extra tack till Petra för din värme, energi och bubblande entusiasm och till Maria för gott samarbete, härliga indiska restaurangbesök där vi träffade "branchfolk" som var grymt trevliga, och bästa roomie-sämjan på hotellet :)
Jag har lyckats radera alla mina bilder på hur det såg ut i montern, men de finns på instagram.
En av helgens höjdpunkter var att träffa Maria Samuelsson, aka "garnomera", som ju stickat den absolut snyggaste Siri-koftan av alla, i magasin Duett supersoft färg "loganberry". Den är helt fantastisk, och nu har jag sett den live! (Även här har jag lyckats radera bilden jag ville använda, men den här är också fin :))
Det var hårt tryck på vår monter och inte mycket tid att lämna den för att kolla in andras montrar, men lite hann jag. Viola Schavon var en härlig överraskning; underbar personlighet, rosa matta, finfina garner och en påse som gjorde att det kändes som om jag handlat på Victoria's secret :) Jag köpte ljuvligt ofärgat garn, som verkar ha alla rätt. Och när jag skulle betala blev jag förförd av allt det rosa och kunde inte motstå den här sockervadds-härvan, som jag nästan får ont i tänderna av att titta på.
Maria och jag träffade en hel del härliga stickare på vårt hotell, bl a Mia från Alingsås-butiken "garntua". Hon stickade varje kväll i glamour- och glittergarner av högsta kvalitet. Jag blev förförd igen, och den här rostfärgade karamellen fick följa med hem. Tror det ska bli kant på något, och jag vill också sticka hennes finfina pulsvärmare.
Sen köpte jag på mig ännu mer Létt-lopi i en vacker svart-lila nyans och en gul. Nu är det dags för islandströjor snart.

Väl hemma har jag dragit igång en helt annan stickning: en Gudrun i Drops Alpaca och Cotton Viscose. Det garnet köpte jag hos Deisy design för ett presentkort jag fick i
present när jag avgick som ordförande i Rilkeensemblen. Känns helrätt både i färg och garnblandning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar