tisdag, september 23, 2014

RIP

Hurra! Ginnys cardigan ligger äntligen och blockar! Det har varit en stickning då jag gjort en hel del fel, fått repa upp och göra om. Och så känns det mesta just nu i min stickvärld. Jag kämpar på med Princess Fiona, och det är tur att Filisilk är ett så ljuvligt garn, för även där har jag fått repa upp ett antal gånger nu. Nu har jag i alla fall kommit till spets-delen, och då är det roligt så nu går det snabbare.
Eftersom Ginny blockar tillät jag mig själv en stund med slumpgeneratorn, för att hitta oktobers UFO. Nr 31, doredo-vantar. Virkade tumvantar- nej tack. Repar upp. Nr 11, rosa mössa i alpaca. Vet inte vilket mönster det är och har bara stickat resåren- nej tack. Repar upp.
Nr 6- Slanted peerie mittens, mitt ständiga UFO förra året som aldrig blev klart! Yes! Nu ska de bli stickade. De är ju jättefina.
Jag är för långsam med tvåfärgsstickning, tappar lusten. Likadant med de fina mysterievantarna jag började på i början av september, dem har jag inte rört nu på ett tag. Men jag vill. Kanske blir oktober en vantmånad?
Nåväl, än så länge är det september och jag stickar Fiona. Till helgen ska jag med Petra och magasin Duett till Syfestivalen i Borås! Vad kul vi ska ha! Och Maria är också med i montern och säljer mönster- det känns som om hela helgen kommer att bli en enda lång stick-och inspirationsfest!
Måste förresten visa lite nytt födelsedagsgarn och annat nytt garn. Igår hade vi knit-and-run-träff hos Petra, och då fick jag en present som hon köpt till mig på Loop i London: Madelinetosh sock i färgen Baltic, och en stickmåtts-kanin- så himla söt! Tack :)
Dessutom har jag varit hos Deisy Design och löst in ett presentkort jag fick i somras. Tydligen är cotton viscose och alpaca Lindas favoritkombo, så den måste jag ju testa. Det ska bli en höstlig Gudrun.










Kolla UFO-listan, snart bara 23 kvar! (Plus lite nya UFO:n som kommit till förstås. Jag får nog fortsätta med det här jobbet ett tag till.)

1. Lotusblume
2. Tomppo-RIP
3. PetraO-rondeller
4. Dressage
5. Molly i lin-FO
6. Slanted peerie mittens-Oktobers UFO
7. Blå skimmer pulsvärmare
8. Randiga pulsvärmare orange/blå-FO
9. Janette-sjalen-FO
10. Prinsesstårte-mössa
11. Rosa mössa i alpaca-RIP
12. Velma i grått Lima
13. Flower basket shawl
14. Topside cardi
15. iphone selbu-skal
16. Virkade vantar ljung
17. Posh-vantar
18. Fair isle-väska
19. Cropped lace top
20. Patentstickad halskrage-FO
21. Autumn rose pullover
22. Supertjock halskrage
23. Gaudete-FO
25. Thorn and thistle-linne
26. Clothilde-RIP
27. Väst i dubbel alpaca
28. Lotti
29. Laminaria
30. Pulsvärmare från knitscene
31. Doredo-vantar-RIP
32. Virkade ekoull-vantar
33. Featherweight cardigan-FO
34. Line break
35. Ginnys cardigan-FO
36. Sunny sunday shawl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar