tisdag, maj 07, 2013

Öppet hus hos Magasin Duett

Ibland behöver man garn, kvinnor och sol. Det behövde jag, och fick jag, idag. Med besked!
Petra bjöd in till Öppet hus på Magasin duett. Där fanns det gott fika ute i solen, väldigt trevliga stickerskor att tjöta med och helt fanastiska garner såklart. Jag känner mig påfylld med energi och glad för de nya projekt som jag nu tänker sticka!
Petra bad mig sticka upp en Molly i Supersoft. Snacka om ärofyllt uppdrag! Hurra! Den ska påbörjas ikväll, och kommer att bli underbar. Grundfärgen blir isblå, "Iced", och ränderna vårgröna, "Calypso".
Medan vi var där upptäckte vi att senaste Wool People kommit ut, och att det räcker med två nystan supersoft för att sticka Veera Välimäkis bidrag till kollektionen: Bolt. Jag tycker den är helt fantastiskt fin! Jag valde ut två grå nyanser till den, men jag glömde visst att köpa dem sen när jag väl skulle gå... Det får bli nästa gång vi ses, Petra! ;)
För övrigt kan jag varmt rekommendera en påse neonpärlor. De blev ett armband så fort jag kom hem, som jag älskar- neon är snyggt, kul och här för att stanna!

1 kommentar:

  1. Grymt snyggt armband - undrar just varför jag inte har något själv :)

    SvaraRadera