söndag, april 07, 2013

London!

Jag har varit i London i några dagar med min mellandotter. Härligt men kallt- snö en dag till och med. Vi besökte väldigt många Starbucks och drack kaffe latte, chailatte och varm choklad med vispgrädde. De har wifi där, vilket är bra om man är 12 år och just har fått en iphone.


Jag har lärt mig nya saker. Tex att det är kul med amerikanska jättebutiker som Victoria's secret (där köpte vi massor av hudkräm och parfym).
Och att det finns ett märke som heter Abercrombie & Fitch, vars butik man knappt hittar eftersom den är så hipp att den inte ens har någon skylt. Det är som att gå in på en hemlig klubb med två portvakter, men väl inne märker man att den är proppfull av folk, och all personal är unga muskulösa hunks i amerikanska rutiga skjortor som tittar på en sådär uppskattande som "hey babe vad snygg du är", vilket ska göra en glad och köpsugen. Jag går dock inte på vad som helst. Och samtidigt går ett butiksbiträde runt och sprayar parfym på alla kläder i hyllorna. Vi köpte inget där.
Jag hade gärna bränt pengar på The Cambridge Satchel Company, som vi sprang förbi av en slump. Tyvärr inte riktigt min prisklass för närvarande...
Jag unnade mig dock två fina tallrikar på min favoritaffär Anthropologie. Hurra!
Inget besök på mesta favvobutiken Loop, dock. Kunde faktiskt inte med att dra med henne dit i kylan. Och jag har ju Magasin duett så nära... :)

1 kommentar:

  1. Ja, det er litt annerledes å dra på tur med døtre... :-) Man får sett litt andre butikker enn man ville valgt selv, og prioriteringene blir litt annerledes. Men koselig, det er det! Jeg skal snart til London med en venninne, gleder meg veldig. Jeg liker London!

    SvaraRadera