söndag, mars 17, 2013

Med Magasin Duett på SiV


Vilken dag det var igår! Jag var med och sålde garn och tillbehör på SiV-torget på Magasin Duetts premiär, och det var helt fantastiskt kul! Aldrig hade jag väl anat att jag skulle bli så otroligt inspirerad av alla människor jag mötte, vad de planerade för projekt och att vara med och hitta matchande knappar, välja garn etc. Helt bombarderad av idéer är jag idag!
På morgonen åkte jag med Maria och hela Stick with us podcast-gänget. Missa inte denna nya podcast, rolig och intressant lyssning med bl a bra mönstertips. Och tävling!
Sen var det Magasin Duett för hela slanten, hela dagen. Och jättegod lunch och middag däremellan, Gottskär är ett perfekt ställe att ha SiV på. Hoppas det blir där fler gånger!
Jag började sticka på ett par muddar från SiV-häftet, i Petras design. Kul och enkelt att sticka tvåfärgat med lyfta maskor! Stickade i grafitgrå Onion tussah silk&merino wool och Madelinetosh mcn sport, fg Hazel som är en rest från min Autumn leaves. Uddkanten är i handfärgat garn från Jämtland, rest från mina Tallulahs hjerte-vantar. Första mudden blev klar när jag kom hem igår.
Inspirerad av denna bild köpte jag också tre nystan Onion organic cotton&merino. De ska bli ärmar. Sen får vi se vilket garn jag tar till själva "kroppen"- jag funderar mellan att hitta på en modell som ser ut som på bilden eller att göra en Holl med gulgröna ärmar och resten av tröjan naturvit eller svartvitrandig...
Tack Linda som gav mig ett superfint pris fast jag inte hann stanna kvar och knit-battla! Du är bäst som ordnar detta år efter år!!!

3 kommentarer:

  1. Grattis till att det gick så bra och stort tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  2. Du är den grymmaste försäljerskan på hela Magasin Duett! Puss

    SvaraRadera
  3. Otroligt fin sjal har tjejen i första bilden (den grön-gul-orange)!

    SvaraRadera