fredag, juni 15, 2012

Sjal och klänning

Snart är det match igen! Här är mitt första FO detta mästerskap, mig veterligen är det ingen som dragit igång någon fotbolls-EM-KAL, men jag har min egen EM-stickning i alla fall.




"Du får inte ta kort på mig", var det första Vilja sa när jag började sticka den här. Men hon skymtar i alla fall nere i hörnet. Sjalen är till henne, stickad efter detta Garnstudio-mönster med ett lyxigt garn som jag vann för två år sen. Guldkant från Järbo. Mönstret lämnar en hel del övrigt att önska vad gäller korta varv och användning av markörer, men nu när den är klar är jag ändå nöjd med resultatet.
Här är mitt senaste sy-projekt, skamlöst rippad från en Monki-klänning. Det är balkonglådans lavendel som skuggar den, tyget är enfärgad viscosejersey från Stoff och stil.
Nu är det match.

5 kommentarer:

  1. Vilken häftig klänning - rippad eller ej. Och sjalen, vilka härliga färger. Midsommarsjal?

    SvaraRadera
  2. Åh vad snyggt, färg, sjal och klänning, alltihopa! Hm, hade det funnits en EM-KAL kanske det gått bättre?!

    SvaraRadera
  3. Sommarfärgerna är sköna i sjalen. Jag har också stickat efter det mönstret och kan bara hålla med om markörerna!!

    SvaraRadera
  4. Vilken härligt draperade klänning! Inte visste jag att du kunde sy....
    Supergoa färger på garnet till sjalen!

    SvaraRadera
  5. Oj vad snygg den blev klänningen! Nu vill jag oxå sy! Och vilja blev glad kan jag tänka!! KRAM

    SvaraRadera