torsdag, januari 05, 2012

Bonnmora


Årets UFO 2010 och 2011 blev årets första FO 2012! Min man tycker jag ser ut som en bonnmora i den. (No offense, alla ni bonnmoror som ev läser bloggen.) Och jag håller med om att den är lite väl "snäll". Man får blaffa på med extra mycket läppstift när man har den helt enkelt, för att upprätthålla rätt chic-nivå. 

Men snäll eller inte, den är klar! Och jag tycker mönstret är skitsnyggt, även om jag ser ut som en mespropp i koftor! 
Mönster: Acorns, garn: Cascade 220 Heathers fg Summer sky, drygt 4 härvor gick åt till stl 91. Stickor 4,5.
Finfina pärlemorknappar från Tummelisa.

Nu fortsätter jag med min Gotiska fönstret-tröja. Det är otroligt pilligt. Särskilt nu, när jag skulle sticka fast fållen runt halsen. Jag har kommit halva varvet runt och det har tagit säkert två timmar. Inkl felstickning mm. Mer om det på nya Bohus stickning kal-bloggen som Maria har gjort! 
Jag tror Maria fått tag i de flesta som anmält att de vill vara med, men tex Anne har jag inte hittat någon blogg-adress till, så du får gärna höra av dig så blir du inbjuden. Och alla andra som vill vara med naturligtvis!

Eftersom jag får spel när det blir för pilligt har jag börjat på en annan ny stickning också. Måste ju dra igång när man har ny bok och hittar det perfekta garnet i stashen! Jag stickar västen Wilma, i rött Heavens hand. Underbart.

7 kommentarer:

  1. Vadå, den är ju skitsnygg!!!!! Hög vill ha faktor på den!

    SvaraRadera
  2. Allt klär en skönhet :) den blev jättefin tycker jag! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad fin den blev. Snygg färg och verkligen vackert mönster. Basic modell, fin som den är. Men som du skriver går det säkert att pimpa upp till elegantare stil. Jag tänker sidensjal i bjärta färger (typ Missoni) som hänger lite nonchalant framtill.

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygg :) både kofta o modell...

    SvaraRadera
  5. Grattis! Ett färdigt UFO sitter ju som en smäck. Jag tycker att den blev jättefin och färgen passar dig perfekt! Jag gillar verkligen det röda flätiga med. Ser härligt ut!

    SvaraRadera
  6. Vilken toppenblogg du har. Kul att du vill vara med och tävla så att jag på så sätt hittade din blogg. Vilka fina mössor du stickar och koftan är inte mesig. Den är jättesnygg. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Den är hur fin som helst, koftan, o klär dig verkligen. (jag skulle inget hellre vilja än vara bonnmora...)

    SvaraRadera