lördag, november 19, 2011

Autumn leaves

Om Icarus var ett evighetsprojekt så var min Leaf shawl det absolut motsatta. Stickad på mest på bussen, på väg till och från jobbet. Någon kväll kanske, men mest lite då och då när jag inte haft lust att koncentrera mig på något komplicerat.
Evelyn A. Clark gör så snygga mönster tycker jag, det är hon som designat favoriterna Shetland triangle och Swallowtail. Jag köpte hennes bok "Knitting lace triangles" i New York förrförra året, men inte förrän nu har jag stickat något ur den. Och mer ska det bli, för det här var en underbar stickning.

Garnet är Madelinetosh Tosh Sport, färg Hazel. Köpt via Ravelry. Stickor 5. Jag stickade 11 rapporter för lagom stor sjal.

7 kommentarer:

  1. Jättefin sjal! Boken verkar vara en "måste ha":)

    SvaraRadera
  2. Ser ut som härlig stickning! Gillar Velmavärmarna också!

    SvaraRadera
  3. Begåvad stickerska! Begåvad designer! /Liisa

    SvaraRadera
  4. Superfin, precis som benvärmarna!

    SvaraRadera
  5. Snygg! Apar efter och lägger den i to-do-listan. Får se om det blir något av det :)

    SvaraRadera
  6. såå läcker! visst hade du på dig den på konserthuset? FIIN

    SvaraRadera