onsdag, oktober 05, 2011

Provlapp

Häromdagen gjorde jag en (rundstickad) provlapp i merino/kashmere-mixen Nepal från Lienes design. Underbart mjukt garn, som dock går av om man inte passar sig märkte jag. Det fluffade sig fint i tvätten också, precis som Liene hade utlovat.
Hoppas garnet räcker, för nu känner jag att det är poncho-dags. Jag stickar modellen från Vogue knitting early fall 2011 men med Elsebeth Lavolds Ragna-fläta istället. Jag gillar sån här kamelbrun färg ihop med jeans (den är ljusare i verkligheten än på bilden), och gillar att äntligen ta upp vikingaflätorna jag gick på kurs om för några år sen. Nu hoppas jag bara att mina 20 nystan kommer att räcka- annars kanske någon mer därute köpt på sig ett lager?

2 kommentarer:

  1. Det ser ut till att bli jättespännande och snyggt framförallt.

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli jättefint! Jag tycker också om jeans och beiga naturtoner! Vad kul att du hittade ett mönster som passade!

    SvaraRadera