torsdag, oktober 06, 2011

Mössproduktion

Äntligen är min mössa klar! När jag stickat den första gången och repat upp den (den blev alldeles för stor, jag stickade den på ett betydligt mindre antal maskor än mönstret), tappade jag lite tålamod med den. Men igår blev den klar och blomman monterad.
Mönstret är från boken "The Lustrous Extrafine Merino Dk Book"- helt enkelt en mönsterbok för det garnet (Sublime heter märket). Helt ljuvligt, finns hos Tummelisa :)
Blomman har jag stickat i Madelinetosh-garnet Tosh sport, färg porcelain på blomman och hazel på bladet.
Min dotter är snygg och jag är halvsjuk, därför fick hon vara modell. Men mössan är Min!

10 kommentarer:

  1. Hej hej! Ojoj vilken snygg mössa!! Du sa att garnet hette sublime, från vilken fabrikör är det? Skulle gärna vilja veta, jag jagar ett garn som jag ser i mitt huvud men som jag inte hittar, detta liknar det garn jag har i huvudet.

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Förstår att du vill ha den själv!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fin, jag gillar hänget där bak. Tycker det är svårt att sticka en mössa med rätt häng, jag får nog leta upp den där boken.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig färg! Och modell.
    /Anna

    SvaraRadera
  5. Den ser ljuvlig ut!!! Det är nog dags flr mössor här med, men hur ska man hinna :(
    /janette

    SvaraRadera
  6. Perfekt att ha en blomma på mössan, det är det som gör den så himla vacker. Om du hinner o orkar får du väl sticka en mössa till din dotter också...så kan ni gå ut och leka tvillingar!

    SvaraRadera
  7. Snygg, snygg!
    Och krya på dej!

    SvaraRadera