söndag, augusti 28, 2011

Lust att sy!

Janette var här idag med sina barn. Hon är en sån där vän som bara gör en glad och man får massa energi så fort man setts. Varje gång. Hurra för dig, Janette!
Idag vaknade jag och var minst sagt trött efter en fysiskt krävande gårdag. Men efter att vår lilla familje-lunchdate var över var tröttheten som bortblåst och ersatt med lust att sy!

Äntligen fick Tove sin t-shirt! Tyget köpte jag på Tygaffären i juli.
Tove blev också sysugen och gjorde ett örngott. Jag blev så glad att det här tyget kom till god användning, det är från min mormor. Jag hade en kjol i samma tyg när jag var barn.

4 kommentarer:

  1. Åh jag blir aldeles varm när jag läser dina fina fina ord! Tack vad du är underbar! Du ger mig också energi, men kanske mest harmoni =)

    <3

    Vilken cooling hon blev!! Utgick du från tröjan ovan?

    Det verkar som om alla kom igång, t.o.m Ivo började sy här hemma, i någon slags foamplast, han gjorde en tavla och satt så koncentrerat så. Och ture, han fick ett ryck och började limma stenfigurer. Måste blogga dom sen =)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Känns skönt när människor ger varandra värme o kärlek.... Gör ett besök i tygaffären idag TACK vare din blogg :)

    SvaraRadera
  3. En sådan vän har jag med! Kallar henne för min musa ;)Verkligen härligt med en sydag oxå! Det gav mig lite inspiration så nu ska jag ta fram min maskin och hitta på nåt kul.
    Vad roligt att hitta hit. Jag kommer tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott! Hoppas att du hade en jättefin dag! (Läste på Stickfrossas blogg) :)

    SvaraRadera