lördag, september 04, 2010

Höstfixad

Kära sill, din present kom perfekt! Nu kan jag knäppa min axelvärmare med stil, tack!
Idag har jag avslutat två stickningar, känns härligt. Dessutom är de lyxiga. Axelvärmaren är designad av Anna, och mönster kan köpas i hennes webshop (och hos KarMa). Stickad i Madelinetosh-garnet Tosh Vintage, fg Nikko Blue. Jag hade två härvor hemma och löpmetern är kortare än Heaven's hand, så jag gjorde hälften av mönsterrapporterna på mitten av sjalen. Jag gissade att den skulle bli större efter blockning eftersom det är superwashbehandlat garn, och det blev den med besked, den är lika stor nu som min andra axelvärmare i Heaven's hand.
De här pulsvärmarna känns som smycken. Jag vann det vackra garnet (handspunnet, med pärlor!) av Mikaela nyligen, och det bara måste bli pulsvärmare kände jag. Hittade det ett fint gratismönster, Eve mitts, på Ravelry, men garnet räckte inte till halvvantar utan fick bli pulsvärmare istället. Med angorakant. Jag tror att allt borde ha angorakant egentligen, det blir så himla fint! Och mjukt. Känns klockrent ihop med pärlgarnet, och dessutom kunde jag utnyttja garnet till max, har bara två snuttiga decimeter kvar. Stickor 4,5.
Mikaela har också öppnat en webshop, i bloggform. En del av förtjänsten ger hon till välgörenhet. Kolla in och köp hennes vackra handspunna garner här!

6 kommentarer:

  1. Din färg på sjalen! Och vilken fin sjalnål.

    SvaraRadera
  2. :))))) Knäppa med stil vill jag gärna bidra med:)) Skönt med två avslutade projekt! Den blå färgen ser fantastisk ut.
    kram

    SvaraRadera
  3. Supersnygg axelvärmare - vilken färg!

    SvaraRadera
  4. Blå- vilken härlig färg. Att ha en sådan vacker sjal runt axlarna nu i höst är vardagslyx!!!!
    Och pulsvärmarna till det- yeah!!!
    Ha det gott hälsningar

    SvaraRadera
  5. Underbart blå färg! Du passar jættebra i den färgen. Så fint!

    SvaraRadera