tisdag, mars 09, 2010

WIP

Ledig dag, härligt! Jag var ute och gick i vårsolen förut och fick ta av mig mössan för att det var för varmt. Första gången under 2010 som det hänt mig.
För att en ledig dag ska kännas riktigt lyxig och ledig måste den innefatta stickning framför tv:n på dagtid. Och det har jag gjort idag. Jag stickar på min tunika, och älskar färgen och mönstret. Men: jag tycker flätmönstret drar sig. Funderar på om det är för att garnet är lite för tunt. Själva garnet är menat för stickor 4,5 till 5 och jag använder stickor 5. Men mönstret är designat för lite tjockare garn. Någon som har erfarenhet av detta? Kommer det att blocka ut sig, eller ska jag ge upp stickningen och hitta något annat?

Sen kan jag inte låta bli att visa hur fin Vilja är i sin kofta som Ulrika stickade förrförra året. Nu är den perfekt, och hon älskar den! Särskilt knapparna. (Hon trodde att jag skulle fotografera att ärmen var blöt, det är därför hon håller upp den.) Tack! :)
Idag fick jag rolig post, knitscene beställd härifrån (verkar vara ett riktigt höjdarnummer tycker jag) och en solgul liten vårväska härifrån. Hurra!

5 kommentarer:

  1. Va stor hon e! Minns än hur det kändes när jag fick hålla henne när ni var hos mig...

    SvaraRadera
  2. Vilja är bland de sötaste små! Bilden på henne från NY var också ett starkt foto.
    Hälsningar en faster M

    SvaraRadera
  3. Du har något att hämta på min blogg.

    SvaraRadera
  4. Tror du inte den rättar till sig efter lite blockning?
    Färgen är murrigt härlig.
    Vilja är en riktig liten prinsessa.
    /Anna

    SvaraRadera
  5. Åhh, den tunikan är så fin!! Vi har nog väldigt många mönster gemensamt... Kul!!

    SvaraRadera