måndag, juni 15, 2009

Lite krasslig :)

edit: Nu med ny rubrik! Jag håller med om att den var lite väl dramatisk.
Tack för alla kommentarer om koftan i förra inlägget! Tyvärr är den för stor. Jag måste repa upp och göra om, men spar det till i höst. Jag har nämligen blivit sjuk:

Jag lider av Startitis. En hemskt underbar sjukdom som gör att man bara börjar och börjar och börjar på nya stickningar utan några som helst samvetskval. Ett axplock:
Den bruna toppen blev för stor, och jag får erkänna att detta projekt fick en omedelbar UFO-varning. Stickor 2,5 och ganska tråkig garnkvalitet. Det blir R.I.P. Istället tänker jag dubbla garnet och sticka linnet på bilden, från underbara "Custom knits" som jag faktiskt fortfarande inte stickat något ur, konstigt nog.
February lady sweater växer snabbt. Silkealpaca och blanka stickor från drops känns faktiskt alldeles underbart. Jag hoppas innerligt att västen blir så bra som jag tror.
Att gaffelvirka in pärlor övergick min förmåga ända tills jag fick hjälp av Anna i helgen. Så nu är två ponchonetter igång! En i mörkblå Heavens hand och en summer edition i knallrosa "Viggo", ett bomullsgarn från Kinna textil.
Sist, min Buttercup! Jag stickar stl S version B, som ska vara lite tajtare runt halsen. Den blir rätt lagom tror jag, hoppas den inte blir för stor. Jag provade igår och det kändes okej.

Det finns mer, men de bilderna lägger jag bara ut på Ravelry. Undrar just hur många FO jag kommer att presentera i sommar! Hoppas på fler än en i alla fall. Det är härligt med Startitis!

11 kommentarer:

  1. :) Den där sjukdomen har jag också lidit av. Sedan några månader tillbaka lyckas jag hålla mig till max fyra stickprojekt åt gången och abstinensen hålls på lagom nivå. Ser fram emot att se nya stickprojekt på din blogg! :)

    SvaraRadera
  2. Hu va du skräms! Startitis kan vara jobbigt i och för sig men vilken hemsk rubrik...

    SvaraRadera
  3. Jag blev riktigt orolig... Jag lider också av en svårartad form av sjukdomen.

    SvaraRadera
  4. Blev också lite orolig när jag såg din rubrik först!
    Själv har jag klarat mej ganska bra från startitis, men känner att den just nu är nära att bryta ut...

    Och inte lär man bli imun heller!

    SvaraRadera
  5. Hahaha, ja du, den sjukdomen lider jag oxå av... verkar obotlig dessutom ;) Just nu är det tre sjalar, Ruths förårströja, Anne-Evilla, kofta i alpacka.... osv, osv som liggar lite här och där.

    SvaraRadera
  6. jo du. Jag är också svårt sjuk i den sjukdomen. Idag "var jag tvungen" att sätta igång med en liten djevellue till bonus-barnbarnet. Bara för att.
    Kram från Efwa

    SvaraRadera
  7. Va roligt det ska bli att se alla dina projekt när de blivit lite större! Fina färger och mönster, som vanligt!

    SvaraRadera
  8. Aha, är det det jag har. Snacka om insjuknad från augusti förra året. Detta har jag på gång i min sjukdomsbild - en väst i Rowans aura, en tröja i Rowans aura, två KAL-koftor i Zitrongarner, en lintröja i Kalinka, en väst i LenpurLinnen (rowan), några sjalar, en ponchonette, halvfärdiga tröjor som görs på stickmaskin och nu beställde dottern en lång tröja i Cocoon + att jag äntligen börjat på Promenaden. Tre UFO:n blev klara igår och de är ens inte med i listan som heller inte är komplett. Ha det gött och krya inte på dig.

    SvaraRadera
  9. Jag vill ha samma sjukdom som du tror jag, längtar efter stickinspiration. Tror semester gör susen!
    Ser verkligen fram emot att se ponchonetten i bomull!

    SvaraRadera
  10. Kan du inte sälj, sälj, sälja den urvackra gröna koftan istället?! JAG köper!

    SvaraRadera
  11. haha- ja den sjukan känner man igen :-)

    SvaraRadera