lördag, november 15, 2008

Mysteriemössan är klar!

Det här var den absolut roligaste mysteriestickningen hittills. Alldeles lagom med tre ledtrådar, en i veckan, och lagom komplicerat. Kändes som en liten rolig bisyssla till de större projekten jag har igång. Jag fick lägga till en mönsterrapport av ledtråd två, för jag tyckte den blev lite för o-slouchig. Nu är jag nöjd och glad!

Mönster: Mystery beret av Wooly wormhead, ledtrådarna finns på Ravelry, klicka här.
EDIT: Här (fortfarande Ravelry) kan du ladda ner mönstret som gratis pdf-fil.
Garn: Elsebeth Lavolds Baby Llama, fg 007 Burgundy. Stickor 4,5.

Undrar om det kommer någon julkalenderstickning i år. Någon som vet?

6 kommentarer:

  1. Skitsnygg modell och fin färg också!

    SvaraRadera
  2. Håller med, jag klurar på en basker till mig själv. Du ser snajsig ut i din.

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg Meret! :-)

    SvaraRadera
  4. Den blev jättefin!

    Hittade en julkalender idag på Stäket som jag bloggat om..

    SvaraRadera
  5. Kanonfin! Hur hinner du med allt...?

    SvaraRadera
  6. Den blev super supersnygg. Kul ide med mysteriebasker.

    Kram

    SvaraRadera