tisdag, augusti 12, 2008

sommarshopping mm

Först av allt måste jag få säga Tack för alla kommentarer ang Jonnas kofta och Viljas klänning! Jag blir jätteglad- och allra gladast är jag för att Jonna använder koftan varje dag, fantastiskt. Om någon funderar på en liknande så kan jag tipsa om att Garnhärvan har 20% rabatt på sitt sortiment augusti ut. Jag köpte det här blå T'ika-garnet för att göra en likadan kofta till min mellantjej. Men det får bli om ett tag, nu är jag så otroligt sugen på att sticka slanka tröjor och västar- snart har jag nått målet på VV! Hurra! Just nu är det back-to-school-västen som gäller, min OS-stickning. Det är så skönt att sticka med stora stickor, även till den här använder jag ju min 4,5:a. I ebenholz. Från Holz & Stein. Lyxig lycka, jag hoppas att jag kan hitta mer att sticka med den.
Så- tillbaka i stan igen. Snart börjar jag jobba och vardagen kryper på mig fast jag inte vill. Tur att man kan se på miss Li på Götaplatsen och få lite glädjefnatt- hon är fantastisk!
På fredag ska jag åka på utflykt till Amhult- KarMa garn öppnar. Det är Karin och Madelene som startar en garnbutik, och jag beundrar och avundas dem mycket.

Vill också bara visa den här fantastiska muggen som jag köpte i Rättvik, när vi var på genomresa. Det är en tjej som heter Åsa Klockars, som jag fick tips om av det trevliga paret på Solhem krukmakeri. Jag älskar den här turkosa glasyren, men Solhem har slutat jobba med den för att den är så besvärlig. Tur att det i alla fall finns nån som står ut, för jag tycker den är jättevacker. Tror faktiskt att jag ska dricka en kopp te ur den just nu.
Just ja: Ni som har Ravelry och gillar flätor, passa på och ladda ner ett snyggt mönster som jag hittade till idag. Finns bara att ladda ner fram till den 17 augusti. Klicka här.

7 kommentarer:

  1. Åh så avis jag blir på dig! Hade så gärna sett Miss Li men fick tillbringa kvällen på Ica istället- suck...

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset om Garnhärvan! Nu har jag beställt ett Harmony-set...

    SvaraRadera
  3. Really beautiful!!!
    Have a nice Day.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig blå färg på garnet.Tack för tipset om vantarna,det kan nog bli ett par sådana så småningom.Nu är det min "os-sjal" som gäller.

    SvaraRadera
  5. Ojojoj, vilket mönster, ehhh... man kan ju få hicka för mindre ;) japp...
    Hm, en Februaritröja vill jag göra - till mig och även en liten modell ;) Behöver stickor så också, hm... ja, förutom GARN!!! ;) Länsat kontot i helgen hos Garnhärvan tror jag... Känns så ;)
    Må så grankott...

    SvaraRadera
  6. Åh jag blir så sugen på att köpa nåt mirasol-garn. Tror nästan jag måste passa på nu när garnhärvan har rabatt, trots att jag inte vet vad jag ska göra av det..
    Vilken underbar keramikmugg!!

    SvaraRadera
  7. Koppen påminner mycket om kermaik som inköptes till mig och maken av hans släkt från Torekällberget i Södertälje för sisådär tjugo år sen. Samma keramiker?

    Svar på din kommentar hos mig: Men kan man köpa enstaka mönster i pdf-format från UK? *Hur!*

    SvaraRadera