fredag, augusti 15, 2008

KarMa garn

Hurra för tjejer som vågar göra verklighet av sina drömmar! Det skrev Marie i ett mail till handarbeta-listan härom dagen. Och jag instämmer verkligen helt och fullt.

Dessutom är det så härligt att det inte stannar där, utan att KarMa garn verkligen är en jättefin affär, fräsch och luftig med bra ljus och stora fönster, och med ett kanonbra garnsortiment! För alla smaker. Det finns Svarta fåret etc för de som gillar det. Det finns Garnstudio och Sandnes. Det finns glamour- Debbie Bliss, Rowan, Aracuania och Louisa Harding. Och massor av sticktidningar och böcker att hämta inspiration från, en skön soffa att sitta i, bord och stolar att sitta vid, leklåda till ev. medföljande barn. Och dessutom världens trevligaste Madelene och Karin som man kan tjöta med. Hurra för KarMa garn!


Idag var det alltså invigning av butiken, och jag glädjeshoppade ett nystan Baby cashmerino och ett nystan Louisa Harding "Grace"- ull och silke i en kvalitet som jag ryser av välbehag när jag klämmer på. Så blev det tre söta spöket Laban-knappar också. Jag önskar bara att jag hade haft lite mer stålar, får vänta ett tag med att köpa garn till en tröja jag planerar... Det får bli nästa gång, och det här är en butik man mer än gärna återvänder till.

Halsbandet och påsen på bilden fick man i invigningspresent, tack! Dessutom 15% rabatt idag och imorgon.

Med mig på shoppingresan hade jag Ulrika, och titta vad hon har stickat till Vilja! En härligt fluffig glamourtröja! (Det är guldtråd med i det vita på tröjan, syns inte riktigt på bild men är mkt efftektfullt.) Och två par finfina sockar till hösten och vintern. Tusen tack Ulrika!

Genom Ulrika fick jag dessutom en leverans ofärgat sockgarn från Veronica, och kolla vad den goa tjejen skickat med, i den vackraste lindblomsgröna nyansen jag sett... Växbo lin, I love it. Tusen tack, Veronica! Du är otroligt generös!

4 kommentarer:

  1. Ja, man kan inte annat än säga att du har goa vänner ;) Fick låna dem lite så i helgen... Annars är de ju dina!
    Må så grankott...

    SvaraRadera
  2. Det var ju tråkigt.. jag läste på sidan att det skulle vara kl 17...

    SvaraRadera
  3. Butiken ser ju väldigt inbjudande ut! Får ta mig dit snart, men har inte riktigt koll på var den ligger.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tusentack för blommorna. Har haft lite mycket att stå i så jag har inte hunnit sitta vid datorn. (Man hittar enkelt till butiken via KarMagarn :s hemsida. Nära hållplatsen 240 amhult, bakom ICA)

    SvaraRadera