lördag, maj 17, 2008

Händer det nåt eller?

Nja, det har inte blivit mycket stickat som man kan skriva roliga blogginlägg om tyvärr- några varv då och då på aprilsockan bara. Hoppas snart kunna visa upp ett färdigt par, nu är det slutjobbat för mig fram till augusti, så jag hoppas att det ska bli mer gjort. Tyvärr är lägenheten ett Bombnedslag, som dessutom hela tiden förvärras av fröken Riva-ner-allt-i-bokhyllan-så-fort-tillfälle-ges... Så det finns inte mycket svängrum. Sånt är småbarnslivet! Bara att gilla läget.
Kan i alla fall visa min fina vinst från Stickameras pulsklubb som kom i måndags! Jag hade inte köpt brunt garn och bruna pärlor själv, men det borde jag göra känner jag. Det kommer att bli jättefint i höst och matcha alla bruna kläder jag ju faktiskt har. Tack Ulricha och tack Stäkets hantverk!
Jag kan ju också passa på att visa att något har hänt på handarbetsfronten i alla fall- jag sydde en tunika igår! Mönster och tyg från Stoff och stil. Tyget köpte jag för länge sen, har egentligen köpt ett annat tyg för tunikan, men jag ville pröva mönstret innan jag klippte till det andra. Och det får nog bli lite vidare nertill. Jag brukar alltid ha samma storlek på deras mönster, men nu blev det ovanligt tajt. Tur att jag börjat Viktväkta! Hurra för mig! I höst ska jag minsann komma i mina jeans. Och sticka snygga tunikor av Stefanie Japel och annat till.

6 kommentarer:

  1. Hej Mia! Vilken turloppa som vunnit garn, fint var det också. Jag ska själv börja sy lite kläder eftersom jag för tillfället har köpstopp men mycket tyg - en tunika kanske kan vara nåt att börja med.

    SvaraRadera
  2. Grattis, jag vet ingen som vinner så ofta som du!!!
    Själv älskar jag brunt, så jag tycker garnet o pärlorna ser superfint ut! Höst, visst, men vilken höst. Och fin tunika, vad duktig du är att sy!
    (ps. tonåringar drar också ner en ruskig massa saker utan att plocka upp, men de är inte lika söta som din Vilja...)

    SvaraRadera
  3. Jättetack för tips om Stoff och Stil, de har ju mönster i min storlek också och jag blev så glad! Tack:)))

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag bara älskar den bruna färgen!!! Vilken sorts garn är det? Är det väldigt tunt? Jag blev sugen:) Jag som fortfarande får shoppa...
    Ha det så bra/ Petra

    SvaraRadera
  5. Mia, när man ser att en stickerska även tar sig tid att sy, då blir man sugen. Själv har jag använt mig av Stoff och Stil ett tag till lapptäcken (Barn) Personalen där är jättetrevliga och man får ett bra bemötande. Men nu skall jag ta tag i lite siden som ligger och skräpar(!)skall sy kimono till mina döttrar och mig. Och kanske en klänning - det är massor med bjudningar denna sommar, studenter och bröllop. Vi hörs.

    SvaraRadera
  6. Jättesnyggt garn och pärlor. Brunt i alla nyanser är alldeles för underskattat tycker jag. Det var jättelänge sen jag själv stickade nåt i brunt ...

    SvaraRadera