måndag, oktober 29, 2007

Stickfest i Väst dag 1

Oj vad mycket vi har fått vara med om, vi lyckliga människor som varit på Stick-spa i helgen! För det är vad det känns som att vi har haft. Ljuvligt avkopplande miljö i skärgården, god mat och "spa-behandlingar" i form av roliga workshops med inspirerande ledare och stickning i glada vänners lag.
Eftersom jag och Vilja varit på kurs hela dagen idag på mitt jobb, så orkar jag bara blogga lite, om ankomstdagen till Grötö och Västerhav.

Jag var astrött och inte alls på humör när jag åkte iväg, men så fort jag kom fram kom jag på andra tankar! Ett varmt välkomstleende från härliga Marie tinar upp vem som helst. Jag fick ett välkomstkit och en nyckel till vår (min och Viljas) stuga. Väl inne där så låg en tysk mönstertidning på sängen (med svenska översättningar). Trevligt! Jag satte mig att amma Vilja och gick igenom väskan med alla sponsorpresenter: Garn och andra små saker från både Marks och kattens, Järbo och Sandnes, stickor från Drops, en fin stickmarkör mm. (Jag ska försöka ta en bild på allt när jag är hemma och det är ljust.)

Efter att jag packat upp något så när och ammat klart, begav jag mig till första föreläsningen, "Knitlish" med Lisa.

Först invigde Biggan, vår mest långväga deltagare, hela Stickfest i Väst och sedan var det dags för föreläsningen. Mycket underhållande och trevligt även för mig som är van att läsa mönster på engelska. Lisa, du är toppen!

På bilden syns också Lisas coola knit/purl-ambigram, finns även här.


Efter föreläsningen var det äntligen dags för Mat! Kolla in: maten ser ut som garn och stickor. Mycket genomtänkt och tjusigt, dessutom väldigt gott!

Sista programpunkten för dagen var garnlotteri. Jag vann inte så det skriver jag ingenting om (bitter? jag?), men notera Tinas fina lottdragar-min! Inget fusk här inte. Vinsten från lotteriet skänktes till Sticka mera:s insamling till Cancerfonden.

Trött men lycklig gick jag och la mig ganska tidigt- Vilja är en toppenbebis men inte mycket för att hennes mor stickar på kvällarna. Fortsättning följer!

4 kommentarer:

  1. Det var en hel del du fick med från första dagen.Instämmer i att det var en toppenhelg.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig jämnförelse. Men vad mycket jag verkar ha missat =) Väntar faktiskt lite spänt på att få läsa en fortsättning.

    Kram Mikaela
    ("Hon med glitter i håret")

    SvaraRadera
  3. Stick-spa, så på pricken vad det var! ;-)

    SvaraRadera