onsdag, juli 25, 2007

Rosa babykläder

Här är färdigmonterade babykläder! Stickade i Lanett, ur den här mönsterboken. Det var, som jag tidigare skrivit, min mamma som började på koftan när min syster fick sin dotter i februari-06. Men det kom av sig och hon tragglade med raglanminskningarna som blev fel och till slut blev hon less. Så när vi var hos henne bad hon mig göra klart tröjan, och det gjorde jag ju gärna! Sen blev det garn över till mössa och sockor också, skulle nog räcka till vantar med men nu har jag fått mitt lystmäte känner jag. Mönstret till koftan och sockorna är alltså ur Lanett-häftet, men hjälmen i den beskrivningen var så konstig att jag gjorde en ny i ett gammalt Dropshäfte jag hade hemma. Det här mönstret använde jag, rekommenderas! Söta kaninknappar från Knapp-Carlsson. Stickor 2 och 2,5.
Nu får vi se om det blir vår bebis som får använda kläderna... känns ju onekligen ganska tjejigt. Som tur är finns en liten nyfödd tjej i familjen redan, så hon kan nog ta dem om det kniper.
Jag har bara stickat pulsvärmare i Lanett förut, men det är ju jättebra babygarn. Jag kommer nog att göra fler modeller från mönsterhäftet så småningom...

1 kommentar: