onsdag, april 11, 2007

Laxrosa

Igår kom garnet jag beställt från handpaintedyarn.com. Spetsgarnet var ljuvligt som vanligt- men mitt dk weight "Iced pink" visade sig inte vara något isigt rosa alls. I så fall djupfryst lax. Ja ja, det är bara att gilla läget! Kanske blir det finare när man stickar med det. Jag beställde det mest för att se hur det garnet var.
(EDIT: Nu när jag kollade på hemsidan såg jag att färgen faktiskt hette "Strawberry Ice". Och det kanske det är. Men jag tycker fortfarande färgen påminner mest om underkläder för äldre damer.)
Annars hoppas jag att alla haft en skön påsk! Jag har stickat ganska flitigt på Elizabeth I, men mest läst boken "Snabba cash" av Jens Lapidus. Grabbig men spännande. Får mig att tro att alla jag ser på stan är knarklangare, vilket jag hellre hade trott att de inte var.
På lördag är det Grötö som gäller! 40 pers kommer att sticka hos Marie. Tyvärr kan jag bara vara med en stund, pga detta, men det blir trevligt hur som helst.

4 kommentarer:

  1. Lycka till med föreställningen!

    SvaraRadera
  2. Men du, det kanske är ett nytt garn de gjort sen du beställde, garnerna finns ju inte kvar så länge.

    Kanske kan det bli ränder i något?

    (säger hon med 4 härvor av spetsgarnet som är i helt fel färg...)

    SvaraRadera
  3. Det er svært at købe garn over nettet. Farverne har man brug for at se i "levende live" så at sige. Siger jeg,der endnu engang HAR sendt en bestilling afsted...

    SvaraRadera
  4. Oj, vilken överraskning när man inte får det man förväntat sig. Nåja, min första tanke när jag såg färgen var : Barbapapa!

    SvaraRadera